sábado, 21 de marzo de 2009

Road Trip 21-03-09 Taos,NM-Fowler, KS

Ja estem a casa de la Laia, ja em desfet les maletes, ordenat tot el que portavam, i em aparcat el cotxe dins del garatge (el pobre es mereix un descans, aproximadament em fet unes 2360 milles=3776 kms en 8 dies, és a dir de mitja 472 kms al dia). També em fet 2364 fotos.

Avui la ruta ha estat molt llarga (la setmana que ve, mitjançant el google maps fare una entrada amb la ruta concreta), i molt variada. Em estat al canyó de les fotos d'ahir, em passat per parcs naturals de les muntanyes SANGRE DE CRISTO (http://www.sangres.com/mountains/sangres.htm) sortint de Taos, NM en direcció a Trinidad, passant per Raton, Cimarron, etc, etc., em creuat les planes interminables del sudest de l'estat de Colorado, per arribar a Garden City, KS per planes encara més llises i interminables.

Avui no he pogut fer fotos a Colorado, ja que ahir em vaig oblidar de carregar la bateria de la camara, i a la frontera s'ha mort.

La ruta:

A l'ultim motel, que per cert en cap em trobat el separador de Sobrenatural (ho sento Oscar), em esmorzat fins a reventar, torrades, ous farrats, bacon i patata filetejada fregida, tot molt bo.



Després em anat al super per que avui em tingut que menjar al cotxe de cami a casa, ja que no teniam temps per parar. Em arribat a casa de la Laia a la nit.

Qui en te prous per menjar-se aquest entrepa de patac.


Alguns americans tenen una passió desmesurada per les armes.


Els cowboys també van al super.


Taos de dia.


Els cementiris tenen les tombes al terra.


El paissatge té canvis molt pronunciats,
plana desertica, i muntanyes amb abets altissims.


Hi ha zones que semblen molt pobres.
Cases prefabricades a les rodalies de Taos, al mig del desert.


Arribem al canyó de Rio Grande.
ESPECTACULAR!!!!



Si mireu a la dreta a baix veureu una taqueta blanca.


És un cotxe despenyat.
Al costat del pont hi ha una creu amb un nom.
Algu que va optar per el final de Telma & Louise


Aquest desert esta ple d'arbusts i serps de cascabell.


El pont és de ferro amb bases de formigó.
Quan estas al mig, a la part més alta (200 m) i passa un cotxe gros,
tot comença a tremolar!!!


De cami a Pueblo Taos, he començat a veure animals diversos.



Un altre cementiri.


More police cars!!!


Comença el cami de retorn a Kansas.
Pero abans cal un capuccino ben llarg.


En 15 minuts passem de les planes desertiques de Taos,
a muntanya nevada d'avets.


Sembla una carreta del far west,
realment és una caseta tunejada per semblar-ho.


Queda poca bateria pero no puc parar de fer fotos.
Al vidre em acumulat molts mosquits!!


Sembla un caball de la raça Mustang (caball del indis).


Des de Taos fins a Raton circulem per la 64 Est (118 m).
Passarem per pobles amb noms peculiars:
Angel Fire, Cimarron, Eagle Nest, Raton.
I les carreteres seran de muntanya i de desert.


Arribem a la localitat de Eagle Nest (Condado de Colfax),
on tot sembla purament del Far West.


Aquest poble té un llac i molt a prop hi veiem cervols.


Aquest és el cotxe del Sheriff del Condado.
Ja faré una entrada només de cotxes oficials que em vist.


Em sembla que aquest surtidor de benzina és massa alt.
Almenys on s'introdueix la targeta de credit.


El Saloon.


Un petit congost.


Per tots els estats he vist moltissims vehicles abandonats.
Moltes A-09!!!!


Zona de planes desertiques i de pastura de vaques.


Enmig del no res, s'ha d'agrair molt una cervesa freda.
A part d'aquest bar, a 15 kms al voltant no hi ha res.


El tren travessa les enormes planes del centre de Nordamerica.


Arrivem a prop de Raton.
Empalmem amb la interestatal 25 Nord.


Al mig del desert veiem coses curioses.


S'esta ennuvolant cap a l'est,
per sort tota l'estona borejem la tempesta de lluny.


Tornem a circular per zona mig de muntanya,
i ens tornen a advertir per animals que poden creuar la carretera.


Entrem a l'estat de Colorado.
La bateria de la camara esta a les ultimes.


Les carreteres ja no són planes.
Pero ja tornaran a ser-ho!!!


Un altre turó, la terra té tonalitats granate.


Arrivem a Trinidad, on parem a fer parada tecnica.


És un poble bastant bonic.
Amb cases de totxo vermell, pontets, i carrers adoquinats.


Al centre d'informació del poble ens trobem amb petits monuments,
en honor a les multiples guerres on s'han ficat els americans.

2ª Guerra Mundial.
Korea
Viet-Nam
Guerra contra el "EJE DEL MAL" del Sr. Bush.

A partir d'aquest moment la camara ja es mor. Per sort tot es converteix en planes enormes. Les uniques coses interessants són cases abandonades en estat de ruina, i sembrats interminables de Kansas.

Aqui finalitza la Road Trip, espero no haver estat molt pesat, amb els comentaris, la majoria de dies he fet l'entrada abans d'anar a dormir, i al no tenir massa temps l'he feta correns i depressa.
També moltes fotos estan fetes des del cotxe, descobrint coses als costats de la carretera, i intentant que la camara compacta fotografiés el que uns instants abans m'havia cridat l'atenció. També imagino que hi deu haver unes quantes faltes d'ortografia, el Pompeu deu tremolar, pero com ja he dit, no tenia massa temps per fer l'entrada, i ademés el teclat de l'ordinador és en anglés, i avui encara no se on es l'accent obert!!!!

La veritat ha estat un viatge increible, no m'imaginava que en una setmana podria arribar a tenir tantes experiencies. Em conegut gent amable, gent peculiar, gent rara, etc. Em vist paissatges que et fan flipar mandarines!!! He entes moltes coses dels americans que no entenia, degut a les grans distancies que aqui tenen, el terreny enormes, zones aillades, religió omnipresent, etc. etc.
Els tres ruteros ens em entés molt bé per ser que em estat cuasi tota la setmana junts. Teniam la ruta mig planificada, i una mica sobre la marxa em modificat el que ens ha semblat. No em pogut arribar a Roswell, era massa cap al sud. Pero a canvi em pogut veure el canyó de Rio Grande. Bé no m'enrollo més.

Aquesta setmana que ve, la Laia torna a l'escola a donar classes. Segurament la portaré a l'escola, i durant el dia servidor anira a voltar una mica per Kansas, Garden City, Dodge City, Holcomb, etc. Si trobo coses interessants faré alguna entrada, i si no deixaré l'ordinador en pau. També durant la setmana si puc recrearé la ruta que em fet mitjançant el Google Maps, i ho penjaré en una altra entrada.

Al haver fet tantes fotos, faré altres entrades de frikades, esglesies, police cars, etc.

Per cert vaig carregadissim d'imans, de Atlanta, Oklahoma, Dallas, Texas, New Mexico i Colorado, he de vigilar de no apropar-me massa a objectes metalics!!!

THE END of Road Trip

3 comentarios:

khangren dijo...

Nai, que la vane també vol unes converse de outlet... una 39...blau fosc a poder ser o color fosc...
gràcies mangala.

la Yaya Turé dijo...

Perque em vist mil fotos de cotxes i carreteres i cap ni una de cambreres o noies americanes amb trenes, botes camperes i sombrero vaquero? Marçal! que t'esta passant!!?? Sabes lo que le gusta a tu público!!!!!!

seracc dijo...

Penso lo mateix que la Yaya.
No hi han cafeteries amb cambreres d'aquelles q es moren x abandonar el poble i es lien amb lo primer turista q passa??
No t'aprofites de ser un latin lover??
Els has dit q ets cosi del Banderas?